Flat Preloader Icon
راهنمای کامل روشنایی خیابان و طراحی شهری
adminsana
15 تیر 1402
65بازدید

راهنمای کامل روشنایی خیابان و طراحی شهری

ما در این مقاله به مبحث راهنمای کامل روشنایی خیابان و طراحی شهری میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

راهنمای کامل روشنایی خیابان و طراحی شهری

طراحی و ظاهر جاده یک شهر را می توان با تیرهای روشنایی خیابان و اتصالات نصب شده به طور قابل توجهی افزایش داد. طرح‌های نورپردازی برای مناطق حفاظت‌شده و شهرهای تاریخی اهمیت زیادی دارند، زیرا نوع نادرست نورپردازی می‌تواند توجه را از جذابیتی که ارائه می‌دهند منحرف کند. برای مناطق روستایی، طراحی نور خیابان باید از نظر زیبایی شناسی خوشایند باشد و در عین حال آلودگی نوری را کاهش دهد.

با توجه به چیزهای زیادی که باید در نظر گرفته شود، مسئولان شهری باید از ابتدای پروژه نورپردازی به مفهوم طراحی توجه داشته باشند.

چرا روشنایی خیابان بسیار مهم است؟

وقتی صحبت از روشنایی خیابان می شود ، چهار کار کلیدی وجود دارد که نور کافی می تواند انجام دهد:

  • کاهش خطرات مرتبط با حوادث اواخر عصر و شب
  • مردم را از ارتکاب اعمال مجرمانه مانند خرابکاری، سرقت منزل و غیره منصرف کنید.
  • حفاظت از اموال و ساختمان ها
  • بهبود امنیت محیط سکونت

آنچه باید در طراحی روشنایی خیابان در نظر گرفته شود

نحوه چیدمان روشنایی می تواند به برجسته کردن عملکرد جاده و ایجاد جلوه شهری کمک کند. به عنوان مثال، زمانی که دو تیر چراغ برق نصب می شود، یک ورودی جاده می تواند مانند یک دروازه به نظر برسد. در طراحی نورپردازی باید هر گونه درختچه و درخت (که همچنان رشد خواهد کرد) در نظر گرفته شود.

روشنایی مناسب باید امنیت و ایمنی عابر پیاده، راننده و دوچرخه سوار را بهبود بخشد. این می تواند به روشن شدن پیچ ها و گلوگاه های جاده کمک کند و به رانندگان اجازه دهد موانع احتمالی و یکدیگر را ببینند. همچنین می تواند به کاهش ترس از جرم کمک کند.

بسیار مهم است که روشنایی خیابان ها در دسترسی های جاده ها و در امتداد جاده های مشترک، گذرگاه ها و راهروها نصب شود. در این طرح باید محل آنها و رشد درختچه ها و درختان احتمالی در نظر گرفته شود. روشنایی باید آسیب‌پذیری دوچرخه‌سواران و عابران پیاده را با سایه‌ها کاهش دهد.

تیرهای روشنایی و اتصالات و لوازم جانبی آنها باید در برابر دستکاری مقاوم باشند و در موقعیت هایی باشند که خودروها به راحتی به آنها آسیب نرسانند. آنها باید با سایر لوازم جانبی خیابان برای بهبود منطقه و در مکان‌هایی که مانع ایجاد نمی‌کنند، همسو شوند.

نصب چراغ های خیابان بر روی ساختمان ها

در جاهایی که خیابان‌ها باریک هستند، نصب چراغ‌های خیابانی بر روی ساختمان‌ها به تأمین روشنایی کافی بدون ایجاد مانع یا تجاوز به دیگر طرح‌های راه‌راه کمک می‌کند. چراغ های خیابانی نصب شده می توانند زیبایی شناسی را بهبود بخشند و فضایی را برای در دسترس بودن فضای محدود از قبل تضمین کنند. این به مشکلات دسترسی و نگهداری کمک می کند.

3 نکته مهم در مورد تیرهای روشنایی

رنگ –  رنگ روشنایی یک جنبه ضروری تیرهای نور است. نور سفید یک اولویت اصلی (نه نارنجی یا زرد) در مورد عابران پیاده است. نور سفید می‌تواند ویژگی‌های خیابان و حالات چهره کاربران را روشن کند – یک جنبه حیاتی برای رسیدگی به امنیت برای مردم.

روشنایی –  مقدار مناسب روشنایی خیابان پنج لوکس است، اما در مکان هایی که مردم جمع می شوند (ایستگاه اتوبوس، پارک و غیره)، توصیه می شود 10 لوکس باشد. سطوح روشنایی یک جنبه جدایی ناپذیر از طراحی شهری و منظر خیابان است. هر گونه تغییر غیرمنتظره در این سطوح می تواند برای افراد کم بینا خطرناک باشد. سایه درختان و درختچه ها باید برای مکان یابی و مدیریت در نظر گرفته شود.

سایر مسائل نورپردازی –  نور هنگام استفاده از ویژگی‌های روشنایی غیرفعال و فعال، با ترکیب و ترکیب عملکرد و زیبایی‌شناسی، به حس منطقه کمک می‌کند.

4 نوع چراغ خیابان

در حالی که انواع مختلفی از چراغ های خیابانی طراحی شهری وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند، چهار مورد از همه برجسته تر هستند:

  • نور خیابان متال هالید –  این نوع نور در مناطقی که به روشنایی بالا نیاز دارند مانند پارکینگ ها، استادیوم ها، چراغ های خیابان و غیره استفاده می شود. آنها رندر رنگ خوبی دارند، به این معنی که اشیاء زیر آنها به رنگ خود وفادار می مانند.
  • چراغ های خیابانی سدیم فشار بالا –  بسیاری از کشورها از این نوع نور خیابانی برای تولید نور روشن از طریق ترکیبی از گازها و الکتریسیته استفاده می کنند. نور یک درخشش زرد-نارنجی را روشن می کند و بسیار کارآمد است. تعمیر و نگهداری بسیار کمی روی لامپ مورد نیاز است.
  • چراغ‌های خیابانی سدیم فشار کم –  این چراغ مشابه نور HPS است و به جای رنگ سفید، رنگ زرد/نارنجی گرم تولید می‌کند. اگرچه این یک چراغ کارآمد است، اما ممکن است قبل از روشن شدن کامل لامپ زمان ببرد.
  • چراغ های خیابانی دیود ساطع کننده نور –  فناوری LED در دهه گذشته به سرعت توسعه یافته است، به طوری که لامپ ها اکنون در چراغ های فضای باز معرفی شده اند. با وجود صرفه جویی در انرژی که ارائه می دهند، نور سفید-آبی می تواند تأثیر منفی بر سلامت انسان و حیات وحش داشته باشد. هنگامی که در کنار پنل های خورشیدی استفاده می شوند، می توانند به میزان قابل توجهی تقاضای برق را کاهش دهند.

هنگام برنامه ریزی برای طراحی خیابان، نورپردازی باید بخشی جدایی ناپذیر باشد. عوامل زیادی را باید در نظر گرفت، مانند:

  • رنگ های نورپردازی
  • اندازه و نوع نور خیابان
  • درختان / درختچه ها
  • طراحی شهری

وقتی همه با هم به کار می روند، می تواند زیبایی شناسی یک منطقه را بهبود بخشد و اعتماد مردم به امنیت و ایمنی آن را تقویت کند.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

دسته بندی:

دسته‌بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان